Ara
46,6229 %0.11
53,1371 %0.11
6.122,71 % 1,55
10.010,63 % 1,55
Bursa
Açık
30°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Bursabiliyor BURSA Murad Hüdavendigâr dualarla anıldı

Murad Hüdavendigâr dualarla anıldı

Osmanlı Devleti’nin üçüncü padişahı, adaleti, devlet yönetimindeki başarısı ve fetihleriyle tarihe damga vuran Sultan I. Murad Hüdavendigâr, vefatının 637’nci yıl dönümünde Bursa'daki türbesinde dualarla anıldı.

Haberleri

Çekirge Mahallesi’nde bulunan Sultan I. Murad Hüdavendigâr Camii ve Türbesi’nde düzenlenen anma programına Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra protokol üyeleri, siyasi parti temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan programda Sultan I. Murad Hüdavendigâr ve tüm şehitlerin ruhuna dualar okundu. Türbe ziyaretiyle devam eden programda katılımcılar, Osmanlı’nın büyük hükümdarını rahmet ve minnetle andı. Mehteran takımının seslendirdiği marşlar ise tarihi atmosferi güçlendirerek anma programına ayrı bir anlam kattı.

Programda konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, “Sultan I. Murad Hüdavendigâr, Osmanlı Devleti’nin beylikten cihan imparatorluğuna uzanan yolunu açan, Balkanlar’da asırlar boyunca kalıcı bir medeniyet kurulmasına öncülük eden büyük bir komutan, padişah ve hükümdardır. Bu vesileyle Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ı rahmet ve minnetle anıyor; onunla birlikte vatan uğruna can veren tüm aziz şehitlerimizi saygı ve rahmetle yad ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Konuşmasında geçtiğimiz hafta gerçekleştirdikleri Kosova ziyaretine de değinen Başkan Aydın, Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ı şehit düştüğü topraklarda düzenlenen programla rahmet ve minnetle andıklarını, bugün ise aynı vefa duygusunu Bursa’da yaşattıklarını vurguladı.

Bursa’nın sadece geçmişin izlerini taşıyan bir şehir olmadığını, aynı zamanda medeniyetin temel taşlarından biri olduğunu belirten Aydın, şu açıklamayı yaptı: “Ecdadımızı, atalarımızı, bizlere bu güzel vatanı yurt edinenleri unutmamak ve gelecek nesillere tanıtmak hepimizin ortak sorumluluğudur. Aynı zamanda Bursa’nın fethinin 700. yılı etkinlikleri kapsamında da dualarımızı ediyor, ikramlarımızı gerçekleştiriyoruz. İnşallah bu kutlu topraklarda daha nice yüzyıllar birlik ve beraberlik içinde yaşamaya devam edecektir. Bu vesileyle, devletimizin kurucularını, başta Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, Kurtuluş Savaşı’nın ve tüm dönemlerin aziz şehitlerini rahmet, minnet ve saygıyla anıyorum. Ecdadımıza, tarihimize, kültürümüze ve Bursa’nın taşıdığı eşsiz Osmanlı mirasına sahip çıkmak, yerel yönetimler olarak en önemli sorumluluklarımızdan biridir. Bu anlamlı organizasyonda emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza ve katkı sunan herkese gönülden teşekkür ediyorum.”

Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ile protokol üyeleri vatandaşlara pilav ikramında bulundu. Geçmiş ile gelecek arasında güçlü bir bağ kuran anma programı, Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ın aziz hatırasını yaşatırken, Bursa’nın tarihine ve manevi değerlerine sahip çıkma kararlılığını bir kez daha ortaya koydu.
 

Kaynak:: Osmangazi Bülten
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *